TRENDS OG TENDENSER

Hvad bliver hot? Hvad skal du vide? Hvilke nye strømninger er på vej frem? For at bevare din kundekreds ikke mindst sørge for at nye kundegrupper kommer til, er det vigtigt at følge de trends og tendenser der rør sig. Tag idéer og gode muligheder til dig og tilpas det til din hverdag.

Hvad siger krystalkuglen? Herunder har vi samlet en række spændende artikler, der stiller skarpt på diverse emner som giver dig et indblik i hvad fremtiden byder på.

God læselyst.

Sundhed er vejen til de unges hjerter

Uday Singh, en efterspurgt personlig træner og kostvejleder, der har rådgivet hundredvis af unge om kostvaner. Læs med og find ud af, hvorfor de unge kunder svigter bagerbutikkerne - og hvad du kan gøre ved det.

Viden om Hamp

Hamp er en gammel afgrøde, som er blevet anvendt til meget forskelligt igennem tusinde år. Hamp er særligt velegnet i fødevarer - læs mere her ...

Bag med dansk hamp

Hamp som fødevareingrediens stiger hastigt i popularitet blandt danskerne. Hamp kan bruges på rigtig mange måder - sådan kommer du i gang med den bæredygtige og velsmagende råvare.

Tag Instaværdige billeder der sælger

Måske du har en Facebook eller Instagramkonto, som du har haft en rum tid. Spækket med dit lækre bagværk, gode tilbud og små videoer. Alt det som de smarte siger giver likes på de sociale medier - det gør det bare ikke. Hvorfor?

Bag proteinrigt, bæredygtigt og fotogent

Kikærtevand, proteinter og hampeprodukter er noget af det CBP's fagkonsulenter leger med i dette tema. Det er ikke for sjov; det handler om de kunder, du skal leve af i morgen

Inspiration fra Finland

Tag med til Europas nordligste afkrog, hvor temperaturen er lav og bagerhjertet varmt. Temasiderne er fyldt med dejlige opskrifter på finske fristelser, som du let kan prøve af i dit bageri, Vi siger HERKULLINEN (finsk for "lækkert").

Bæredygtighed

Bæredygtighedens tidsalder er begyndt. Det er ikke i morgen - det er her og nu. Nu kommer de stormende, de nye forbrugere. De vil have bæredygtige produkter, og de går ikke på kompromis.

Nye Generationer

I takt med at generation Y og Z indtager arbejdsmarkedet, stilles der nye krav til dig som leder - er du parat til de nye medarbejdere?

Tag med til USA

Tag med på en opdagelsesrejse til bagerbranchens frontlinje i New York, San Fransisco og Los Angeles. Her skabes mange af morgendagens produkter og koncepter. Hvorfor USA? De er gode til at eksperimentere og udvikle sig, og til at fange hvad kunderne vil have.

Snackification

Sulten efter en snack? Sunde snacks er ikke en fremtidstrend. Det er her og nu. Se blot kølemontrer rundt omkring, der bugner af mini-salater, chiagrød og ingefærshots. Pølsehornet er der stadig, men kunderne kræver også sundere og anderledes alternativer.

Lokalt og lækkert

Lokale råvarer er en af de helt store forbruger- trends. ”Dansk” er verdens bedste historie. Men hvad ligger der bag dette markante skift i forbrugernes prioriteter? Det handler blandt andet om, at danskerne har fået et nyt forhold til fødevarer. Og at vi elsker gode historier om mad.

Turen går til Portugal

Kunderne søger at blive inspireret med nye brød og kager. Set med bager- og konditorøjne er Portugal et interessant land, hvor det traditionelle håndværk krydres med lysten til at finde på nyt. Velkommen til Portugal.

Hverdagsgourmet

Råvarernes kvalitet står øverst på dagsordenen hos flere og flere danskere, når de køber fødevarer. Vi stiller skarpt på udviklingen og giver dig nye opskrifter med gode kvalitetsråvarer, blandt andet spændende krydderfyldninger, chokolader, kerner og nødder.

Smag på farten

Danskerne har travlt som aldrig før, og flere måltider indtages på vej fra det ene gøremål til et andet. Samtidig stiger kravene til kvalitet og god smag, og dermed din mulighed for at få en bid af omsætningen. Find inspiration blandt opskrifterne udviklet med fokus på "mad på farten"

Fremtidens forbruger

Detailhandlen gennemgår større forandringer end nogensunde før. Digitalfødte aktører har sat standarder for kundeoplevelsen og har for altid forandret forventninger til, hvad detailbranchen skal kunne. Hvordan kan du tiltrække fremtidens forbrugere idag, i morgen og i fremtiden.